A A A | zmień kontrast | Mapa strony | język: pl en de | rss ico-rss | ico-bip
logo-sroda-wlkp
Jesteś tutaj:

Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2017 r.





Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów Powiatowy Rzecznik Konsumentów, w dniu 26 lutego br. przedstawił Staroście Średzkiemu sprawozdanie ze swojej działalności w 2017 r.

Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2017 rok - do pobrania + tabele (plik pdf)

W 2017 r. z porad Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Środzie Wlkp. skorzystało 290 osób. W tym czasie Rzecznik skierował 46 wystąpień do przedsiębiorców. Zakres spraw kierowanych do powiatowego rzecznika konsumentów z prośbą o pomoc w ich rozwiązaniu był bardzo szeroki zarówno pod względem stopnia ich złożoności, jak i wartości przedmiotu sprawy.
Podobnie jak w poprzednim roku szczególną skalę problemów stanowiły skargi na działania firm oferujących usługi telekomunikacyjne oraz dostawy energii elektrycznej. W tym zakresie działania przedsiębiorców mające na celu pozyskanie nowego klienta przybierają coraz bardziej agresywne formy. Stosowane nieuczciwe praktyki mają na celu wykorzystanie naszej łatwowierności i zaufania, na co przede wszystkim narażeni są seniorzy i osoby samotne. W wielu zgłaszanych do rzecznika przypadkach konsumenci nie czytali w ogóle dokumentów pod którymi składali swoje podpisy. Szczególnie ważne jest stosowanie przez konsumentów zasady „Przeczytaj zanim podpiszesz". Dzięki zachowaniu szczególnej ostrożności przy składaniu podpisów pod dokumentami i  szybkiemu działaniu niejednokrotnie łatwiej jest rozwiązać wiele problemów.  

Od 1 marca 2018 roku funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Środzie Wielkopolskiej pełni Pani mecenas Daria Bielecka. Z porad Rzecznika można skorzystać w trakcie dyżurów, które odbywać się będą w biurze przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Środzie Wielkopolskiej (parter), we wtorki od godz. 13.00 do 17.00 i w  czwartki od godz.  9.00 do 13.00     

Z Rzecznikiem można skontaktować się także telefonicznie w trakcie pełnionych dyżurów tel. 61 285 29 51 oraz  e-mailem: rzecznikkonsumentow@powiatsredzki.pl      
baner300x250