Miejsce
załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe
63-000 Środa
Wlkp. ul. Daszyńskiego 5
Wydział Inwestycji i Dróg, parter, pok. 106
tel. 61 286 62 38, 61 286 62 39
e-mail Wydziału:
drogi@powiatsredzki.pl
w godzinach urzędowania Starostwa tj.:
- w poniedziałki w godz. od
800 do 1600
- wtorki, środy, czwartki
i piątki w godz. od 700 do 1500
lub w
godzinach urzędowania Starostwa w Punkcie Obsługi Klienta (ul.
Daszyńskiego 5), po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikami
Wydziału.
Punkt Obsługi Klienta czynny jest w poniedziałki do godz. 16
00,
we wtorki, środy, czwartki i piątki do godz. 15
00.
Sposób załatwienia sprawy
Wniosek sporządzony przy użyciu
obowiązującego formularza dostępnego na stronie internetowej oraz w miejscu załatwienia sprawy, wraz z
wymaganymi dokumentami można złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty.
Wymagane
dokumenty:
1. Plan orientacyjny w skali od 1:10000
do 1:25000 (z zaznaczonym zakresem poszczególnych arkuszy projektu).
2. Dwa egzemplarze aktualnej mapy
zasadniczej dla terenu planowanej inwestycji w obrębie pasa drogowego w skali
1:500:
- z
wkreślonymi krawędziami jezdni, chodnika oraz innymi istotnymi elementami pasa
drogowego (np. rowy, drzewa);
- z
wkreśloną kolorem w sposób czytelny i jednoznaczny lokalizacją projektowanego
urządzenia, oraz domiarami urządzenia do krawędzi jezdni w miejscach
charakterystycznych;
- Na mapie
należy podać wszystkie wymiary projektowanych urządzeń (studni, szaf itp.).
3. W przypadku, gdy wnioskodawcą jest
osoba prywatna, należy dołączyć warunki techniczne od właściciela sieci.
W przypadku występowania w sprawie, jako Pełnomocnik
Inwestora:
- Oryginał lub
poświadczony notarialnie za zgodność z oryginałem odpis pełnomocnictwa
(pełnomocnictw) Inwestora do występowania w jego imieniu. Należy załączyć
pełen szereg pełnomocnictw.
- Dowód
uiszczenia należnej opłaty skarbowej
za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie
17 zł.
Opłaty:
Opłatę za pełnomocnictwo należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Środzie
Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wlkp.:
Spółdzielczy
Bank Ludowy
im.
Ks. P. Wawrzyniaka
88
9084 0003 2211 0000 5975 0001
Czas
załatwienia sprawy:
Rozpatrzenie
i załatwienie wniosku następuje w terminie
do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60
dni.
Dodatkowe informacje:
Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi zastrzega sobie
możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo
wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w
terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za
pośrednictwem Zarządu Powiatu Średzkiego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z
dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. 2017 poz. 2222).
Dokumenty do
pobrania
-
Wniosek
o wydanie decyzji w sprawie lokalizacji liniowej infrastruktury technicznej -
do pobrania (plik doc)