Miejsce
załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe
63-000 Środa
Wlkp. ul. Daszyńskiego 5
Wydział Inwestycji i Dróg, parter, pok. 106
tel. 61 286 62 38, 61 286 62 39
e-mail Wydziału:
drogi@powiatsredzki.pl
w godzinach urzędowania Starostwa tj.:
- w poniedziałki w godz. od
800 do 1600
- wtorki, środy, czwartki
i piątki w godz. od 700 do 1500
lub w
godzinach urzędowania Starostwa w Punkcie Obsługi Klienta (ul.
Daszyńskiego 5), po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikami
Wydziału.
Punkt Obsługi Klienta czynny jest w poniedziałki do godz. 16
00,
we wtorki, środy, czwartki i piątki do godz. 15
00.
Sposób załatwienia sprawy
- Wniosek sporządzony przy użyciu
obowiązującego formularza dostępnego na stronie internetowej oraz w miejscu
załatwienia sprawy, wraz z wymaganymi dokumentami można złożyć osobiście
lub za pośrednictwem poczty.
- Wniosek
należy złożyć na 30 dni przed terminem, w jakim ma zostać zajęty pas
drogowy.
Wymagane
dokumenty:
- Plan
orientacyjny w skali
1:10 000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego pasa drogowego.
- Kopię decyzji Zarządu Powiatu Średzkiego na lokalizację obiektu budowlanego, bądź urządzenia
obcego w pasie drogowym.
- Szczegółowy harmonogram robót w przypadku etapowego prowadzenia robót.
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub
poświadczony notarialnie odpis pełnomocnictwa.
- Dowód
uiszczenia opłaty skarbowej 17 zł(w
przypadku ustanowienia pełnomocnictwa).
Opłaty:
1. Opłatę za zajęcie
pasa drogowego ustala się zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985
r. o drogach publicznych (Dz. U. 2017.2222 z późn. zmianami), na podstawie
Uchwały nr XXXV/198/2013 Rady Powiatu
Średzkiego z dnia 26 marca 2013
r. i uchwały ją zmieniającą nr XLVI/273/2014 Rady Powiatu Średzkiego z dnia 13 marca 2014 r.
Opłaty te są
naliczane w decyzji administracyjnej na zajęcie pasa drogowego.
2. Pobiera się opłatę skarbową zgodnie z Ustawą z
dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2016, poz. 1827, ze
zm.) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) lub jego odpis - 17 zł.
Opłatę za pełnomocnictwo należy uiścić na konto
Urzędu
Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej,
ul.
Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wlkp.:
Spółdzielczy
Bank Ludowy
im.
Ks. P. Wawrzyniaka
88
9084 0003 2211 0000 5975 0001
Czas
załatwienia sprawy:
ydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Dodatkowe informacje:
Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi zastrzega sobie
możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo
wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w
terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za
pośrednictwem Zarządu Powiatu Średzkiego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o
drogach publicznych (tj. Dz.U. 2017 poz. 2222).
- Uchwała
nr XXXV/198/2013 Rady Powiatu Średzkiego
z dnia 26 marca 2013 r. i uchwała ją
zmieniająca nr XLVI/273/2014 Rady Powiatu
Średzkiego z dnia 13 marca 2014
r.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960
r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 2017, poz. 1257).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006
r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2016, poz. 1827, ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
1 sierpnia 2016 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie
pasa drogowego (tj. Dz.U. 2016, poz. 1264).
Dokumenty do
pobrania
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym - do pobrania (plik doc).