Miejsce
załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe
63-000 Środa
Wlkp. ul. Daszyńskiego 5
Wydział Inwestycji i Dróg, parter, pok. 106
tel. 61 286 62 38, 61 286 62 39
e-mail Wydziału:
drogi@powiatsredzki.pl
w godzinach urzędowania Starostwa tj.:
- w poniedziałki w godz. od
800 do 1600
- wtorki, środy, czwartki
i piątki w godz. od 700 do 1500
lub w
godzinach urzędowania Starostwa w Punkcie Obsługi Klienta (ul.
Daszyńskiego 5), po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikami
Wydziału.
Punkt Obsługi Klienta czynny jest w poniedziałki do godz. 16
00,
we wtorki, środy, czwartki i piątki do godz. 15
00.
Sposób załatwienia sprawy
- Wniosek sporządzony przy użyciu
obowiązującego formularza dostępnego na stronie internetowej oraz w miejscu
załatwienia sprawy, wraz z wymaganymi dokumentami można złożyć osobiście
lub za pośrednictwem poczty.
- Opinię projektu stałej/czasowej
organizacji ruchu wydaje się po dokonaniu weryfikacji złożonych dokumentów w
celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach
prawnych.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek jednostki, o której mowa
w §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 23 września 2003 r. w
sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania
nadzoru nad tym zarządzeniem (tj. Dz.U. 2017 r., poz. 784).
2. Min. dwa egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu
zawierającego:
- lokalizację
istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń
sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian
stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko
znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry
geometrii drogi;
- Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości
drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną.
- Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji -
w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej
treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu
lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy.
- Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na
drodze.
- Przewidywany termin wprowadzenia stałej
organizacji ruchu.
- Nazwisko
i podpis
projektanta.
Wniosek o wydanie opinii projektu
stałej/czasowej organizacji ruchu na drogach publicznych powiatowych -
do
pobrania (plikd doc).
Opłaty:
Nie dotyczy.
Czas
załatwienia sprawy:
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku.
Dodatkowe informacje:
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem,
zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem
wprowadzenia organizacji ruchu.
Odbiór
dokumentów:
Zaopiniowany
projekt stałej/czasowej organizacji ruchu wraz z pismem opiniującym
Wnioskodawca odbiera osobiście lub zostaje on przesłany listem poleconym.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960
r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 2017, poz. 1257).
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997
r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. 2017, poz. 1260 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym
zarządzeniem (tj. Dz.U. 2017 r., poz. 784).
- Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa
ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 2003 nr 220
poz. 2181 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra
Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
(tj. Dz.U. 2016 poz. 124).