A A A | zmień kontrast | Mapa strony | język: pl en de | rss ico-rss | ico-bip
logo-sroda-wlkp
Jesteś tutaj:

Portal obywatel.gov.pl: ponad 80 usług urzędowych w jednym miejscu

Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 działy opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.

 
W każdej chwili i bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, jak załatwić sprawy w urzędzie. Wystarczy komputer, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu.

Portal www.obywatel.gov.pl podzielony jest na 15 kategorii:
  • dokumenty i dane osobowe / kierowcy i pojazdy / wyjazd za granicę / śluby i rozwody, dzieci / edukacja / zgon / zaświadczenia i odpisy / nieruchomości i środowisko / zasiłki i pomoc finansowa / ochrona zdrowia i ubezpieczenia społeczne / meldunek / praca i biznes / podatki oraz służba wojskowa.
Na stronie znajdziemy najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli wraz z opisem ich załatwienia. Wśród nich znajdują się również informacje przybliżające funkcjonowanie 19 ważnych rządowych portali tematycznych.

Wszystkie procedury opisane są prostym i przystępnym językiem. Zawartość strony będzie stale poszerzana i aktualizowana, a portal www.obywatel.gov.pl docelowo stanie się dla każdego Polaka pełnym źródłem wiedzy o administracji.

Obok portalu www.obywatel.gov.pl, w ramach projektu „Obywatel", działa także infolinia. Dzwoniąc pod numer telefonu „Informacji dla Obywatela" dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. Tam również możemy zgłaszać uwagi, np. co należy zmienić w danej procedurze, by ją uprościć. Infolinia centralna 222 500 115 czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.

Link do portalu - https://obywatel.gov.pl/web/guest/strona-glowna
baner300x250